torsdag den 27. november 2008

Immigrant fængslingen er Big Business !

 Cr10_poster_favianna_2

at fejre 10 års Kritisk Resistance denne kommende 26 sep-28, 2008, en kunstner kollektiv navngivne Bare Frø kaldes efter stipendiat kunstnere (som mig) at bidrage til at skabe 100 porteføljer, der vil blive doneret til kritisk Resistance og andre grupper kæmper fængslet industrielle kompleks. Jeg såvel som mine kunstnere på højere Tupac Amaru , hver bidraget med en tegning.

jeg udviklet et mønster om den stigende fængslingen af indvandrere. Jeg var meget inspireret af denne video, som blev produceret af CHIRLA. Mit stykke fokus på ankelleddets overvågning udstyr, som anvendes på indvandrere. Denne video virkelig rørt mig, og jeg ønskede at udvikle et stykke om fængslingen af indvandrere, en voksende befolkning, som er relevante for fængsel industrien.



I september 1998, tusinder indsamlet i Berkeley, Californien, til konference, som blev grundlagt Kritisk Resistance? S bevægelighed til at afskaffe fængsel industrielle kompleks. Over det seneste årti, har vi været vidne til stigende niveauer fængsel i USA og rundt om i verden. Vi har udholdt passage af USA PATRIOT Act af 2001, Military Commissions Act af 2006, øget overvågning og politiarbejde i tilværelsen for alle borgere. Vi har været vidne til den øgede undertrykkelse og kriminalisering af indvandrere, mennesker af farve, unge, og homoseksuel samfund. Vi har set Californien forberede sig på at gå i gang med det største fængsel byggeprojekt i historien som den Gulf Coast regionen fortsat kamp og sejrer på trods af igangværende forsømmelse og militarisering. (fra CR10 hjemmeside)

Ingen kommentarer: