fredag den 28. november 2008

John Clare indsamling

Major Works (Oxford World's Classics) af John Clare , Eric Robinson, David Powell, og Tom Paulin (Paperback - Sep 1, 2008) Bare ud er denne store samling af arbejde af John Clare. En mindre kendt Romantisk digter, Clare er vidunderligt. Han havde også et fascinerende og temmelig tragiske liv , bruger meget af det i en vanvittig asyl. Men hans digtning er fuld af smukke oplevelser af natur og et bemærkelsesværdigt og art ånd. Secret Love

jeg gemte min kærlighed, når unge indtil jeg
Kunne ikke bære summende af en flue;
jeg gemte min kærlighed til mit trods
Till Jeg kunne ikke bære at se på baggrund:
Jeg tør ikke stirre på hendes ansigt
Men venstre hendes hukommelse i hvert sted;
Når EER Jeg så en vild blomst ligge
jeg kyssede og budt min kærlighed god bye.

Jeg mødte hende i den grønne Dells
Når dewdrops perle af træ blå klokker
mistet brise kyssede hendes lyse blå øjne,
bi kyssede og gik synger ved,
En solstråle fundet en passage der,
en guldkæde runde hendes hals så fair;
som hemmelige, som de vilde bier's sang
Hun lå der hele sommeren lang.

Jeg gemte min kærlighed i området og byen
Till een den brise ville banke mig ned,
bier syntes synger ballader oer,
flyve's bas slået en løvens brøl;
Og selv tavshed konstateret en tunge,
at tilholdssted mig alle sommeren lang;
gåde art kunne ikke bevise
var intet andet end hemmelige kærlighed.

Ingen kommentarer: